Sabtu, 13 Februari 2010

BRAINWAVE MEDITASI TINGKAT GRAND MASTER &

BRAINWAVE MEDITASI TINGKAT GRAND MASTER &
SUPER GRAND MASTER


Picture of a neuron:

Below are some typical recordings of brainwave states by the EEG:

More modern EEG recordings:



Keterangan:

Teknologi Brainwave ini diperuntukkan para pengamal meditasi, tenaga dalam, tai chi, chiqong, rei ki, dan semua orang yang ingin secara cepat menurunkan gelombang otaknya ke gelombang alfa dan theta.

Untuk apa melatih meditasi / menurunkan gelombang otak ?

Pernahkah Anda mengalami bencana yang datang beruntun dalam satu hari. Sebagai contoh, ketika Anda harus memberikan presentasi penting bagi kemajuan karier, tiba-tiba datang panggilan telepon dari rumah yang mengkhabarkan bahawa ada ahli keluarga anda emergency dibawa ke hospital kerana diserang stroke.

Pada ketika muncul banyak masalah, baik di pejabat mahupun di rumah, kita cenderung bereaksi dengan panik dan memunculkan emosi negatif. Padahal kepanikan justeru membuat kita semakin sulit berkonsentrasi. Jika konsentrasi hilang, kita menjadi semakin cemas.

Apa yang boleh anda lakukan dalam mengatasi keadaan sedemikian?

Sebenarnya hal-hal semacam itu akan lebih mudah diatasi kalau kita memahami cara bekerjanya otak. Kita perlu memiliki kemahiran mengendalikan gelombang otak yang boleh memudahkan kita menenangkan diri di saat panik.

Dengan memahami posisi gelombang otak, kita mampu mengatur mood sehingga selalu merasa bahagia, juga sukses dengan setiap hal yang kita lakukan. Untuk mencapai kebahagiaan melalui pengendalian gelombang otak, kita boleh belajar dari anak-anak. Pernahkah Anda memperhatikan anak-anak ketika sedang bermain dengan teman-temannya? Lihatlah betapa mudahnya mereka tertawa bahagia. Meskipun mungkin baru saja saling mencakar dan sama-sama menangis, tapi beberapa minit kemudian mereka seolah-olah sudah melupakan tangisan dan sudah kembali bermain bersama dengan temannya.

Hal itu kerana anak-anak masih mudah menyelaras gelombang otaknya memasuki frekuensi alpha-theta. Frekuensi alpha-theta ini normalnya kita alami ketika sedang rileks, melamun dan berimaginasi. Berbeza dengan gelombang beta yang dominan ketika kita dalam keadaan sedar sepenuhnya dan lebih banyak menggunakan akal fikiran.

Memasuki frekuensi alpha-theta itu sebenarnya merupakan kemahiran manusia yang alami. Namun, ketika mulai sekolah, kita terpaksa menyelaras gelombang otak yang dominan beta. Jadi, begitu menjadi orang dewasa , kemahiran memasuki gelombang alpha-theta itu hilang.
Apalagi desakan kehidupan moden membuat fikiran orang terfokus untuk bekerja keras demi tuntutan material dan kehidupan yang konsumtif meskipun terpaksa mengurangi waktu tidur dan istirehat. Padahal sewaktu tidur manusia seharusnya merasakan keempat frekuensi. Dari frekuensi beta di mana kita dalam kesedaran penuh, gelombang otak turun ke alpha ketika kedua mata tertutup, lalu masuk ke theta, dan akhirnya ke delta saat kita tertidur pulas tanpa mimpi. Kerana waktu tidur kurang, maka kita cenderung kurang mengalami gelombang alpha-theta, akibatnya kita makin mudah stress.
Alpha-Theta, membuat tenang, bahagia dan kreatif. Kemampuan untuk secara sementara mengubah kesedaran diri satu frekuensi ke frekuensi yang lain adalah kemahiran yang sangat penting, kerana kesannya akan membantu menyeimbangkan otak, hati, dan jiwa. Kemahiran itu membuat seseorang menjadi pandai membaca situasi dan pandai menempatkan diri dalam suasana apapun sehingga seolah-olah selalu berada di tempat yang tepat pada waktu yang tepat. Tentunya hal itu sangat penting untuk mendaki tangga kesuksesan dan mencapai kebahagiaan.

Ketika masalah berdatangan dan mulai merasa stress, itulah saat yang tepat untuk mulai rileks,menurunkan vibrasi otak dan memasuki frekuensi alpha-theta. Begitu juga ketika pekerjaan kita memerlukan fikiran-fikiran kreatif. Memasuki kedua frekuensi itu akan membantu memunculkan inspirasi yang kita perlukan.

Menarik lagi, kedua frekuensi tersebut juga merupakan pintu gerbang menuju fikiran bawah sedar yang diperlukan untuk melakukan self hypnosis, mendapatkan intuisi dan melakukan penyembuhan.

Masalahnya bagaimana caranya memasuki frekuensi alpha-theta dengan cepat?

Sebenarnya usaha untuk memasuki level alpha-theta secara sedar telah dilakukan orang sejak lama, iaitu dengan kebiasaan berzikir yang membuat doa makin khusyuk, latihan-latihan meditasi, pernafasan, atau taichi dan sebagainya.

Latihan-latihan itu sangat membantu meningkatkan kemampuan kita untuk mengubah kesedaran otak. Para penyembuh/perawat yang menggunakan energi dan tenaga dalam, kerana profesi pekerjaannya umumnya telah menuai kemahiran ini secara automatik.

Selain cara-cara tersebut, otak juga dapat dilatih dengan teknologi gelombang otak. Caranya iaitu dengan melakukan entertainment. Iaitu istilah yang digunakan untuk melatih belahan otak kiri dan otak kanan agar mahu bekerja sama dengan baik. Otak dengan tingkat kerjasama yang tinggi, umumnya akan membuat orang melihat kehidupan dengan lebih objektif, tanpa ketakutan dan kecemasan.

Selain lebih mudah memasuki gelombang khusyuk atau rileks yang dalam, juga memiliki kemampuan memfokuskan konsentrasi yang lebih baik. Selain itu kerana gelombangnya lebih sinkron dan seirama, otak akan mengeluarkan senyawa kimia penyebab rasa nyaman dan nikmat dalam jumlah besar sehingga terjadi relaksasi secara alami. Nampaknya mereka yang tidak terbiasa dengan latihan-latihan meditasi, pernafasan, tai chi, dan lainnya cara ini sangat membantu.

MANFAAT PENGGUNAAN APLIKASI

Bagi anda yang gemar meditasi, aplikasi ini memang dirancang untuk anda. Gunakanlah aplikasi ini ketika anda bermeditasi dan akan mempercepat anda mencapai kondisi relax dan membawa meditasi anda ke tingkat yang lebih mendalam.

Meditasi adalah satu teknik konsentrasi yang memfokuskan pada bunyi, visualisasi, pernafasan dan juga gerakan tertentu bertujuan untuk meningkatkan tahap kesedaran fikiran, mengurangi stress, membuatkan kita lebih tenang dan meningkatkan tahap kesedaran spiritual. Meditasi juga disebut suatu seni mengosongkankan fikiran (the art of silencing the mind). Apabila kita dapat mengosongkankan fikiran tahap konsentrasi akan meningkat dan kita akan mengalami ketenangan yang mendalam.

Bagi anda yang awam mengenai meditasi, akan kami jelaskan sedikit kegunaan meditasi dari sisi kesihatan adalah sebagai berikut :

Dapat memperkuat daya konsentrasi dan fokus
Mencapai keadaan tubuh dalam keadaan sangat relax
Mengurangi tekanan fikiran, stress yang diakibatkan oleh rutiniti anda
Memperlancar peredaran darah, sehingga tubuh lebih sihat
Menstabilkan detnyutan jantung
Menimbulkan perasaan damai dan tenang

Dengan rutin melakukan meditasi, anda akan terbebas dari penyakit mental yang berupa stress, kecemasan, ketakutan, dan lain lain. Sehingga secara automatik akan memperkecil risiko penyakit jasmani yang dipicu oleh penyakit mental tersebut, iaitu hipertensi, serangan jantung koroner.

BAGAIMANA CARA MENGGUNAKANNYA ?

Dalam setiap pembelian aplikasi ini Anda akan memperoleh 1 Produk Brainwave yang berisi file aplikasi beserta petunjuk pemakaiannya. File yang berisi di Brainwave tersebut dapat diputar di CD Player, CD/DVD-ROM di komputer, atau dapat di copy ke dalam MP3, MP4, MP5 HP yang mempunyai player MP3, iPod, dan lain-lain.

Cara penggunaannya juga sangat mudah & praktikal:

• Ambil sikap santai, relax dan nyaman dengan cara berbaring, atau duduk. Lepaskan semua ketegangan anda sejenak.
• Dengarkan aplikasi tersebut melalui headphone. Harap diperhatikan posisi headphone jangan sampai tertukar, headphone yang digunakan untuk telinga kanan (Right) harus dipasang di telinga kanan dan headphone untuk telinga kiri (Left) harus dipasang di telinga kiri pula. Sebetulnya mendengarkan dengan speaker juga dapat dibenarkan kerana aplikasi ini dibuat dengan “Isochronic Technology”, namun Kami menyarankan menggunakan headphone untuk hasil yang lebih optimum.
• Aturlah dengan volume yang selesa di telinga Anda, tidak perlu terlalu kuat.
• Waktu untuk mendengar Brainwave ini yang Terbaik adalah pada ketika sedang melakukan Latihan Meditasi/Tafakkur.

Ada dua Produk Anugerah Agung Brainwave-Mind Sync Activator-Meditasi:

1) Brainwave Meditasi Tingkat Grand Master -RM150
2) Brainwave Meditasi Tingkat Super Grand Master-RM350


Brainwave Meditasi Tingkat Super Grand Master-Brainwave Meditasi yang satu ini sangat luarbiasa kerana memberi kesan yang sangat cepat dan efektif,tidak kira anda sudah melakukan meditasi dalam beberapa tahun,atau anda baru berjinak-jinak atau baru pertama kali mencuba melakukan meditasi,Brainwave Tingkat Super Grand Master ini akan membantu anda untuk menstimulasikan gelombang otak anda pada tahap ideal untuk kesempurnaan sessi meditasi…hanya dalam beberapa minit sahaja.20 minit sessi meditasi menggunakan Teknologi Brainwave Anugerah Agung ini sangat sesuai dan pilihan yang sangat tepat kepada orang yang mempunyai jadual tugasan yang sibuk,yang sentiasa tidak mempunyai masa yang cukup untuk melakukan sesuatu yang sangat diperlukan untuk kesihatan dan peningkatan spiritual seperti Meditasi,Tafakkur akan tetapi masih tetap mahu merasakan pengalaman luarbiasa serta ingin mendapatkan segala kelebihan bila melakukan meditasi.Kesan 20 minit anda menggunakan Brainwave Meditasi ini sama seperti 7-10 tahun anda melakukan meditasi dengan cara biasa.Ini bukaan rekaan tapi fakta,rasakan sendiri pengalaman menggunakan Brainwave digabungkan dengan Meditasi Khusus Anugerah Agung.

BONUS ISTIMEWA

GABUNGAN TEKNOLOGI SAINTIFIK DAN METAFIZIK

E book Meditasi Nur Ilahi Anugerah Agung-berharga RM150 diberi percuma bila memesan Produk Brainwave Meditasi.

Manfaat “Pengaktifan / pembersihan” melalui Meditasi Nur Ilahi:

Pembersihan / penguatan cakra-cakra, lapis-lapis hati dan peningkatan kualiti energi batin.Memperkuatkan aura / cahaya diri.
Penciptaan daya tolak dari berbagai sumber penyakit fizik dan non fizik, tolak daya energi-energi negatif melalui pagar aura / cahaya tubuh.
Memperkuat daya indera ke –enam, mata ketiga, kepekaan tangan dan kepekaan batin (naluri). Memperkuatkan daya kundalini.
Pengubatan diri sendiri.
Pelancar proses akses energi Ilahi.
Bakar stress / gelisah / bingung / resah / gundah / insomnia / dll.
Perkuat Kharisma / wibawa / rasa segan pada orang lain.
Pembuka pintu berbagai hajat (rezeki / jodoh / keturunan / dll)
Mempunyai pertahanan diri yang ampuh dari segala serangan ghaib.
Mempunyai kekuatan tenaga dalam yang tinggi dll.

1 ulasan: