Sabtu, 13 Februari 2010

PRODUK BRAINWAVE ANUGERAH AGUNG SPIRITUAL DEVELOPMENT CENTRE



Satu-satunya Program Luarbiasa Rahsia Membangkitkan Gelombang Otak ke tahap Optimum Tercepat dan Terhebat Untuk Anda

MAKSIMUMKAN POTENSI DIRI ANDA DENGAN TERAPI SAINTIFIK & METAFIZIK GELOMBANG OTAK


RAHSIA TEKNOLOGI TERAPI SAINTIFIK GELOMBANG OTAK UNTUK MEMAKSIMUMKAN POTENSI DIRI, KECERDASAN FIKIRAN, KESIHATAN, SERTA KESUKSESAN PERIBADI ANDA

SIAPAPUN ANDA YANG MENGINGINKAN KEBERHASILAN BISNES, MENJADI JUTAWAN,PENDIDIKAN, PERGAULAN, KESIHATAN DAN PEKERJAAN, MAKA ANDA SUDAH BERADA DI BLOG YANG TEPAT

APA ITU TERAPI GELOMBANG OTAK ?

Teknologi Saintifik Gelombang Otak



Anugerah Agung Spiritual Development Centre memanfaatkan kemajuan ilmu pengetahuan neuroscience, neurotechnology, microelectronics, sound healing technology. Dr. Mohamad Rizal Bin Rosdi Ph.D telah menghasilkan suatu produk yang luarbiasa yang dinamakan Anugerah Agung Mind Sync Activator yang memanfaatkan teknologi canggih dan saintifik dan gabungan ilmu Metafizik.

PENGENALAN

Jaringan otak manusia menghasilkan gelombang elektrik yang berfluktuasi. Gelombang elektrik ini disebut brainwave atau gelombang otak. Pada tahun 1929, Hans Berger, seorang psikiater Jerman, menemukan Electro Encephalograph (EEG) yang boleh digunakan untuk mengukur gelombang elektrik yang dihasilkan otak. Sejak saat itu teknologi berbasaskan gelombang otak untuk meningkatkan kemampuan fikiran dan perkembangan diri manusia di seluruh dunia.
Kajian selama bertahun-tahun menunjukkan bahawa gelombang otak tidak hanya menunjukkan keadaan fikiran dan tubuh seseorang, tetapi dapat juga disimulasi untuk mengubah keadaan mental seseorang. Dengan menyelaraskan otak agar memproduksi atau mereduksi jenis frekuensi gelombang otak tertentu, maka dimungkinkan untuk menghasilkan beragam keadaan mental dan emosional.

Secara garis besar, otak manusia menghasilkan empat jenis gelombang otak secara bersamaan, iaitu beta, alpha, tetha, delta. Akan tetapi selalu ada jenis gelombang otak yang dominan, yang menandakan aktiviti otak saat itu. Misalnya jika kita tertidur, maka gelombang otak yang dominan adalah delta. Gelombang otak dapat dimanipulasi (diprogram) dengan cara mendengarkan suara yang sudah diatur frekuensinya untuk mendapatkan kesan tertentu sesuai keperluan.
Misalnya untuk meditasi, yang diperlukan adalah keadaan relaksaksi yang dalam (seperti tidur) tetapi fikiran atau kesedaran tetap bekerja. Hal ini tentu sulit dilakukan oleh manusia pada umumnya, dan para meditator (penggemar meditasi) perlu berlatih bertahun-tahun untuk mencapai keadaan seperti itu. Namun dengan bantuan BRAINWAVE yang sudah diprogram secara khusus ini, seseorang boleh memasuki keadaan meditasi dalam waktu beberapa hari latihan saja. Para meditator barat telah menggunakan teknologi gelombang otak ini untuk memasuki fikiran bawah sedar dalam waktu yang cepat.

PENJELASAN TEKNOLOGI SAINTIFIK BRAINWAVE(GELOMBANG OTAK

Kalau kita pergi hospital, labotarium, atau ke pusat-pusat penelititan fungsi otak manusia, maka kita akan menemui EEG atau electroencephalogram dan Brain Mapping. Kedua alat tersebut digunakan untuk mengamati aktiviti otak manusia. Perbezaannya adalah Brain Mapping hanya memeriksa secara fizik. Untuk mengetahui adanya gangguan, kerosakan atau kecacatan otak, sebagai contoh tumor otak, pecahnya pembuluh darah otak(stroke), hentakan pada kepala dan seterusnya. Sedangkan EEG memeriksa getaran, frekuensi, signal/isyarat atau gelombang otak yang kemudian dikelompokkan kedalam beberapa keadaan kesedaran.

Getaran atau frekuensi adalah jumlah impuls persaat dengan satuan hz. Berdasarkan kajian dan eksperimen selama bertahun-tahun di berbagai negara maju, frekuensi otak manusia berbeza-beza untuk setiap fase kesedaran, rileks, tidur ringan, tidur nyenyak, trance, panik, dan sebagainya. Melalui penelitian yang panjang, akhirnya para ahli syaraf (otak) sependapat bahawa gelombang otak berkaitan dengan keadaan fikiran. kami akan jelaskan satu per satu tentang jenis-jenis frekuensi gelombang otak dan pengaruhnya terhadap keadaan otak manusia.

Kajian & penelitian para pakar selama bertahun-tahun menunjukkan bahawa gelombang otak tidak hanya menunjukkan keadaan fikiran dan tubuh seseorang, tetapi dapat juga distimulasi untuk mengubah keadaan mental seseorang. Dengan menyelaraskan otak agar memproduksi atau mereduksi jenis frekuensi gelombang otak tertentu, maka dimungkinkan untuk menghasilkan beragam situasi mental dan emosional



GAMMA (16 hz - 100 hz)

Adalah gelombang otak yang terjadi pada saat seseorang mengalami aktiviti mental yang sangat tinggi, misalnya sedang berada di arena pertandingan, merebut kejuaraan, tampil dimuka umum, sangat panik, ketakutan, keadaan ini dalam kesadaran penuh. Berdasarkan penyelidikan Dr. Jeffrey D. Thompson (Center for Acoustic Research) di atas gelombang gamma sebenarnya masih ada lagi iaitu gelombang Hypergamma ( tepat 100 Hz ) dan gelombang Lambda (tepat 200 Hz), akan yang merupakan gelombang-gelombang supernatural atau berhubungan
dengan kemampuan yang luar biasa.

BETA (di atas 12 hz atau dari 12 hz s/d 19 hz)

Merupakan gelombang otak yang terjadi pada saat seseorang mengalami aktiviti mental yang sedar 100%. Anda berada dalam keadaan ini ketika Anda melakukan kegiatan Anda sehari-hari dan berinteraksi dengan orang lain di sekitar Anda. Gelombang beta dibahagikan menjadi 3 kelompok, iaitu high beta (lebih dari 19 Hz) yang merupakan transisi dengan getaran gamma , lalu getaran beta (15 hz -18 hz) yang juga merupakan transisi dengan getaran gamma, dan selanjutnya lowbeta (12 hz ~ 15 hz).

Sensori Motor Rhytm (12 hz - 16 hz)

SMR sebenarnya masih masuk kelompok getaran lowbeta, namun mendapatkan perhatian khusus dan juga baru dipelajari secara mendalam akhir-akhir ini oleh para pakar, kerana penderita epilepsy, ADHD ( Attention Deficit and Hyperactivity Disorder) dan Autism ternyata tidak menghasilkan gelombang jenis ini. Para penderita gangguan di atas tidak tidak mampu berkonsentrasi atau fokus pada suatu hal yang dianggap penting. Sehingga setiap pengubatan yang tepat adalah cara agar otaknya mampu menghasilkan getaran SMR tersebut. Dan hal ini boleh dilakukan dengan teknik neurofeedback .

ALPHA ( 8 hz - 12 hz )

Adalah gelombang otak yang terjadi pada saat seseorang yang mengalami relaksasi atau mulai istirehat dengan tanda-tanda mata mulai menutup atau mulai mengantuk. Anda menghasilkan gelombang alpha setiap akan tidur, tepatnya masa peralihan antara sedar dan tidak sedar. Fenomena alpha banyak dimanfaatkan oleh para pakar hipnotis untuk mulai memberikan sugesti/saranan kepada pasiennya. Orang yang memulai meditasi (meditasi ringan) juga menghasilkan gelombang alpha. Frekuensi alpha 8 -12 hz , merupakan frekuensi pengendali, penghubung fikiran sedar dan bawah sedar. Anda boleh mengingat mimpi Anda, kerana Anda memiliki gelombang alpha. Kabur atau jelas sebuah mimpi yang dapat Anda ingat, tergantung kualiti dan kuantiti gelombang alpha pada saat Anda bermimpi.Info:Anda boleh mengikuti program Hipnotis Moden dan Hipnotis Tradisional di Anugerah Agung Spiritual Development Centre

THETA ( 4 hz - 8 hz )

Adalah gelombang otak yang terjadi pada saat seseorang mengalami tidur ringan, atau sangat mengantuk. Tanda-tandanya nafas mulai perlahan dan dalam. Selain orang yang sedang diambang tidur, beberapa orang juga menghasilkan gelombang otak ini saat trance, hipnosis, meditasi dalam, berdoa, menjalani ritual agama dengan khusyuk. Orang yang mampu mengalirkan energi chi, prana atau tenaga dalam, juga menghasilkan gelombang otak theta pada saat mereka latihan atau menyalurkan energinya kepada orang lain.

Bayi dan kanak-kanak rata-rata tidur lebih dari 12 jam dalam sehari. Itulah mengapa otak anak-anak selalu dalam fase gelombang alpha dan theta. Perlu diingat, gelombang alpha dan theta adalah gelombang fikiran bawah sedar. Oleh sebab itu, anak-anak cepat sekali dalam belajar dan mudah menerima perkataan dari orang lain apa adanya. Gelombang otak ini juga menyebabkan daya imaginasi anak-anak luar biasa. Ketika mereka bermain kereta mainan misalnya, imaginasi mereka aktif dan permainan menjadi sangat menyeronokkan.
Gelombang otak theta juga dikenal sebagai "gelombang ajaib", kerana berkaitan dengan kekuatan psikik. Berdasarkan penyelidikan para ahli, bahawa banyak terjadi kecelakaan pesawat udara, perlanggaran, kebakaran, kecelakaan kapal laut yang menewaskan banyak orang. Namun ada keanehan, beberapa anak kecil boleh terselamat. Kemungkinan ini dikeranakan anak-anak hampir setiap saat dalam keadaan gelombang theta. Perasaan dekat dengan Tuhan pun akan terjadi apabila kita dapat memasuki fase gelombang theta. Anda mungkin pernah mengalaminya saat Anda berdoa, meditasi, Tafakkur serta melakukan ritual-ritual agama. Dengan dasar inilah "GOD SPOT" ditemukan.

Schumann Resonance (7.83 hz)

Schumann Resonance adalah getaran alam semesta pada frekuensi 7.83 Hz yang juga masuk dalam kelompok gelombang theta. Seseorang yang otaknya mampu menghasilkan dan mempertahan frekuensi ini memiliki kemampuan supernatural, seperti ESP, telepati, clairvoyance, dan fenomena psikik lainnya. Anak indigo, iaitu anak super cerdas yang biasanya berkemampuan ESP atau Extra Sensory Perception, juga boleh memasuki gelombang ini dengan mudah dan konstan.

DELTA (0.5 hz - 4 hz)

Adalah gelombang otak yang memiliki amplitudo yang besar dan frekuensi yang rendah, iaitu dibawah 3 hz. Otak Anda menghasilkan gelombang ini ketika Anda tertidur lelap, tanpa mimpi tidak berfikir, dan tidak merasakan apa-apa. Fase delta adalah fase istirehat bagi tubuh dan fikiran. Tubuh Anda melakukan proses penyembuhan diri, memperbaiki kerosakan jaringan, dan aktif memproduksi sel-sel baru saat Anda tertidur lelap.
Penemuan baru dibidang frekuensi dan gelombang otak manusia oleh Dr. Jeffrey D. Thompson dari Neuroacoustic Research, bahawa masih ada gelombang dan frekuensi lain dibawah delta, atau dibawah 0.5 hz, iaitu frekuensi EPSILON, yang juga sangat mempengaruhi aktiviti mental seseorang dalam kemampuan supranatural, seperti pada gelombang theta diatas.

METHOD SIMULASI GELOMBANG OTAK

Simulasi gelombang otak adalah fenomena yang alami, sama alaminya dengan teori fizik. Getaran suara tertentu yang didengarkan telinga boleh menggetarkan otak, sehingga otak memproduksi gelombang yang frekuensinya sama dengan frekuensi suara yang kita dengar.
Demikian pula otak manusia, dengan diketahuinya setiap tingkat gelombang otak manusia yang mampu beresonansi dari getaran audio, visual, dan signal raba atau perasaan, maka kita dapat mensimulasi otak kita agar menghasilkan gelombang otak tertentu sesuai keperluan, misalnya untuk meningkatkan kemampuan berfikir, ingatan, pemahaman yang cepat,menenangkan fikiran, meditasi, aktiviti-aktiviti supranatural, mengubati atau meningkatkan kesihatan bagi mereka yang menderita ADHD, ADD atau Autism, susah tidur dan seterusnya.

Ketika ini nada Isochronic menjadi standard teknologi nada yang paling efektif dalam dunia terapi gelombang otak yang sebelumnya dikuasai oleh teknologi binaural beats sebagai teknologi nada yang paling dikenal dalam dunia terapi gelombang otak.

Binaural beats pertama kali ditemukan pada tahun 1839 oleh ilmuwan Germany yang bernama H.W. Doove.

Kemampuan manusia untuk mendengar binaural beats merupakan kesan dari evolusi adaptasi. Banyak spesies yang berevolusi, mampu untuk mengesan binaural beats kerana struktur otak mereka.

Pada manusia, binaural beats dapat dikesan ketika frekuensi gelombang karier/pembawa berada dibawah 1000 Hz. Mengapa demikian: panjang gelombang dibawah 1000Hz lebih panjang daripada diameter tengkorak manusia. Oleh kerana itu, panjang gelombang ini meliputi sekeliling tengkorak dan akibatnya dapat didengarkan oleh kedua telinga.

Pada saat gelombang suara melalui tengkorak, setiap telinga mendengar porsi yang berbeza dari gelombang tersebut. Perbezaan ini yang memungkinkan gelombang di bawah 1000 Hz dapat terdengar.

KAEDAH TERKINI UNTUK MENSTIMULASI OTAK

Ada beberapa macam cara yang boleh digunakan untuk menstimulasi otak kita. Diantaranya:

Binaural Beats

Prinsipnya sama dengan prinsip frekuensi biasa, apabila 2 gelombang frekuensi f1 dan f2 (telinga kanan dan kiri ) dipadukan menjadi satu, maka secara matematik akan diperoleh hasil sebagai berikut :
* frekuensi dasar iaitu f1 dan f2.
* kelipatan atau harmonik ganjil dari masing2 frekuensi iaitu 3f1, 5f1 dst dan 3f2, 5f2 dst
* selisih dan jumlah dari kedua frekuensi dasar tersebut ( f1 – f2) dan (f1+f2).

Bergantung dari aplikasi matematik tersebut, pada penggunaan dan perhitungan untuk otak maka yang direspon “hanya” f1 dan f2 sebagai suara biasa dan ( f1 – f2 ) yang akan direspon oleh otak sebagai gelombang gamma, beta, alpha, theta atau delta misalnya f1 = 400 hz dan f2 = 410 hz , maka f = 10 Hz direspon otak sebagai gelombang alpha. Maka selisih dua frekuensi yang berbeza ini disebut binaural beat atau pelayangan 2 signal. Binaural beat ditemukan dan diselidiki pertama kali oleh Heinrich Wilhelm Dove pada tahun 1839.

Gelombang Isochronics (Monoaural Beat)

Kerana dengan sistem binaural beat diperlukan dua headphone stereo (kiri dan kanan) atau pemasangan pembesar suara (speaker) yang dipasang tepat disamping kiri dan kanan, agar otak merespon cukup baik, maka sistem ini kurang selesa bagi beberapa orang. Maka dipilih cara lainnya yang lebih baik, iaitu dengan sistem Isochronics

Pada gelombang isochronic, maka baik suara yang didengar ditelinga kiri maupun kanan akan memiliki frekuensi suara dan amplitudo yang sama, hanya kedua signal tersebut dimodulasikan dengan impuls/switch on/off (hidup/mati) dengan batasan-batasan irama gelombang otak (beta, alpha, theta, delta) tersebut disesuaikan dengan target-batasan aktiviti mental yang akan dicapai seseorang.
Stimulasi gelombang otak yang memakai sistem isochronic punya kelebihan tersendiri iaitu tidak memerlukan headphone stereo. Cukup yang speaker/headphone mono atau 1 headphone atau mono-speaker saja hasilnya sudah sama dengan dua headphone stereo jika menggunakan sistem binaural.

Kajian selama bertahun-tahun menunjukkan bahawa gelombang otak tidak hanya menunjukkan keadaan fikiran dan tubuh seseorang, tetapi dapat juga distimulasi untuk mengubah gelombang mental seseorang.
Dengan menyelaraskan otak agar memproduksi atau mereduksi jenis frekuensi gelombang otak tertentu, maka dimungkinkan untuk menghasilkan beragam keadaan mental dan emosional.

Kegunaannya tidak hanya terbatas pada hal-hal berikut ini: penyembuhan penyakit panas baran, mengurangi stress, depresi, kegelisahan, mengatasi sulit tidur, memudahkan relaksasi dan meditasi.

Dengan menstimulasikan gelombang otak dengan benar, maka sesiapapun yang mengalami kesukaran untuk mendapatkan tidur yang berkualiti, atau yang mengalami insomnia boleh mengatasi masalah-masalah mereka. Dengan istirehat yang bagus, maka keadaan fizik dan fikiran seseorang akan lebih baik. Mereka pun akan dapat bekerja dengan lebih optimum. Dalam keadaan fikiran yang baik, tentunya akan menjauhkan seseorang dari penyakit, seperti stress dan depresi. Maka, stimulasi gelombang otak ini boleh dijadikan sebagai suatu solusi media relaksasi bagi mereka-mereka yang banyak berfikir, yang sulit tidur, dan yang tidurnya tidak berkualiti.

Cara Kerja Teknologi BrainWave Entertainment Dan Binaural Beat



Entrainment merupakan salah satu teori fizik, dimana 2 putaran/siklus saling bersinkronisasi secara natural satu dengan lainnya dalam rangka menghasilkan kerja yang lebih efisien.

Entrainment adalah istilah yang digunakan untuk melatih belahan otak kiri dan kanan agar dapat bekerjasama (sinkron) dengan baik. Otak dengan tingkat kerjasama yang tinggi, umumnya akan membuat orang melihat kehidupan dengan lebih objektif, tanpa ketakutan dan kecemasan.

Entrainment juga terdapat dalam ilmu kimia, astronomi, ke-elektrikan dan banyak lagi tetapi dapat juga diterapkan dalam ilmu otak.

Ketika otak diberikan stimulus, melalui telinga, mata atau indera lainnya, otak menghasilkan kejutan elektrik sebagai tindakbalasnya. Hal ini disebut dengan Cortical Evoked Response.

Respon elektrik ini bergerak keseluruh bahagian otak dan menjadi apa yang seseorang lihat dan dengar.

Ketika otak mendapatkan stimulus yang berulang-ulang dan terus menerus, seperti nada ketukan atau kilauan cahaya, otak merespon dengan mensinkronisasi atau entraining siklus elektriknya terhadap nada eksternal tersebut.

Hal ini biasa disebut dengan FFR atau Frequency Following Response, dan dapat digunakan untuk mengatur pola gelombang otak seseorang.

Pemahaman moden menyangkut gelombang elektrik otak dimulai sejak tahun 1800-an yang dipelopori oleh Richard Caton orang pertama yang menemukan bahawa perubahan dalam konfigurasi gelombang elektrik otak seseorang berkaitan dengan aktiviti mental orang tersebut.

Awal pemahaman tentang sifat keelektrikan otak dimulai tahun 1963 melalui kajian Joseph Kamiya.Eksperimen Kamiya membuktikan bahawa seseorang mempunyai kemampuan untuk mengendalikan gelombang otaknya. Kajian tersebut membuka peluang besar bagi kajian dan pelatihan gelombang otak yang mulai mewabak pada tahun 1970-an dan menjadikan banyak peneliti berkesimpulan bahwa keadaan gelombang alfa merupakan hal yang luar biasa.

Hasil penelitian tahun 1970-an mendorong kajian lanjutan terhadap gelombang otak serta mempelajari bagaimana stimulasi sensor dapat mempengaruhi otak.

Sekelompok ilmuwan mulai mengadakan penelitian dengan menggunakan cahaya dan suara mengetahui adanya kecenderungan otak untuk "mengikuti" rangsangan dari luar seperti suara, musik, pukulan drum, bahkan gerakan cahaya lilin.

Jika anda mendengarkan musik Baroque (musik abad 17), otak anda akan mulai mengikuti irama musik tersebut, menciptakan gelombang otak yang sangat berguna untuk belajar dan mengingat.

Penelitian memberikan pemahaman baru terhadap fenomena otak yang disebut " entrainment" di mana gelombang otak seseorang dilatih untuk dapat menyesuaikan dengan rangsangan eksternal.

III. Bagaimana otak "menyanyi dan menari"?

Anda mengetahui bahawa otak memiliki aliran elektrik. Otak menggunakannya untuk "menyanyi dan menari" dalam pola seperti gelombang berirama yang disebut dengan "gelombang otak."

Ragam pola gelombang otak ini dihasilkan oleh irama yang berasal dari aliran elektrik dalam sel otak anda (biasa disebut neuron) yang secara bergantian "on dan off" seperti scalar elektrik

Mari kita bahas lebih lanjut tentang "nyanyian dan tarian" gelombang otak anda dan bagaimana mereka menciptakan pengalaman kejiwaan yang unik terhadap diri anda:

A. Otak "berfikir" anda

Dalam keadaan normal, otak berada dalam gelombang Beta. Gelombang otak cepat ini selalu aktif ketika anda sedang sedar/terjaga.

Saat anda sedang meneliti, atau memecahkan masalah dapat dipastikan gelombang otak Beta sedang berfungsi. Begitu juga pada saat anda sedang bercakap atau bahkan ketika anda sedang bercakap dengan diri sendiri.

Gelombang Beta "berputar" sangat cepat iaitu mulai dari 14 sampai 30 kali tiap saat, kadangkala lebih cepat dari itu. Ilmuwan memberikan satuan "cps" atau "cyle per second" (putaran per saat) untuk menghitung kecepatan putaran gelombang otak yang terjadi. Gelombang Beta yang lebih lambat putarannya (14-18 cps) berhubungan dengan kemampuan bercakap, kewaspadaan, dan berfikir anda. Gelombang beta yang lebih cepat putarannya (sekitar 30 cps lebih) sering dikenal sebagai gelombang otak "Gamma".

Sebahagian orang menggunakan gelombang Gamma untuk melakukan hal yang kompleks, seperti melakukan pemecahan kiraan matematik dalam fikiran mereka. Tapi bagi kebanyakan orang, gelombang Gamma cenderung terjadi pada saat mereka sedang mengalami stress dan kegelisahan.

B. Otak "kreatif" anda

Ketika anda sangat tenang, otak anda secara automatik akan memperlambat gelombangnya menuju gelombang Alfa. Salah satu kegunaan gelombang ini yang paling mendasar adalah kemampuannya untuk menghilangkan/mengurangi stress dalam waktu singkat kegunaan lain dari gelombang Alfa adalah meningkatkan kreativiti, kemampuan belajar dan daya ingat, serta kemampuan untuk mengekspresikan diri.

Gelombang Alfa juga merupakan dasar bagi pengembangan tingkat kesedaran mental yang lebih baik juga berguna untuk keadaan otak yang "terintegrasi secara menyeluruh".

Getaran gelombang Alpha pada 8 sampai 13.9 cps menjadi lebih dominan ketika anda berada dalam keadaan tenang dan diam terutama jika mata tertutup. Gelombang Alfa dapat terjadi ketika anda melakukan visualisasi, introspeksi diri (tafakkur), meditasi, tidur, mengelamun, dan relaksasi ringan.

Gelombang Beta dan Alfa dapat dikatakan sebagai "suara" dari fikiran sedar Anda.

C. "Jambatan alpha-theta" yang misteri

Ada wilayah tertentu dari gelombang otak yang cukup menarik perhatian iaitu, jambatan Alpha-Theta (A-T). Jembatan A-T merupakan kombinasi gelombang otak yang unik dari Alfa Dasar dan Teta Tinggi.

Jembatan A-T berfungsi layaknya pintu antara alam sedar, bawah sedar, dan tak sedar fikiran anda.

Mereka yang jambatan A-T-nya aktif, punya kemampuan untuk mengingat mimpi yang mereka alami, dan cenderung untuk memiliki memori dan intuisi yang baik.

Sedangkan, mereka yang jambatan A-T-nya tidak terbuka, sulit untuk berkomunikasi antara alam sedar dan fikiran bawah sedar mereka.

D. Otak "integratif" anda

Gelombang Teta yang lebih lambat adalah gelombang yang "integratif", bergetar antara 7.9 sampai 4 cps. Banyak orang beranggapan bahawa gelombang Teta hanya terjadi ketika anda sedang tidur nyenyak, tetapi hal ini tidaklah benar.

Bagaimana anda menngesan aktiviti gelombang Theta? Pernahkan anda mengalami suatu kejadian dimana anda merasa ada sesuatu yang salah tetapi anda tidak mampu menjelaskannya? Atau barangkali anda merasakan bahawa ada sesuatu yang seharusnya anda lakukan, tetapi anda tidak tahu apa itu?

Ciri-ciri diatas adalah keadaan ketika gelombang Theta anda sedang beraksi. Dalam kaitannya dengan citra diri yang terjadi dalam gelombang Theta seperti misalnya anda kadang-kadang merasa hampir memperoleh sesuatu tetapi gagal lagi dan lagi. Kebanyakan orang tidak mampu mengakses gelombang Theta mereka dan beranggapan bahawa sensasi gelombang Theta hanya terjadi pada saat kita tidur.

Gelombang Teta menyediakan "suara" fikiran bawah sedar dan menjadi tempat emosi dan memori anda berada.

Theta juga dihubungkan dengan kreativiti tetapi memerlukan gelombang otak frekuensi sedar (Alfa dan Beta) untuk menyalurkan kreativiti tersebut ke dalam keadaan sedar di mana anda baru dapat melakukan sesuatu.

E. Otak "jiwa" anda

Delta, gelombang otak yang paling lambat, mulai dari 3.9 cps ke bawah. Delta merupakan frekuensi gelombang otak yang terjadi pada saat anda tertidur lelap, juga merupakan sumber dari penyembuhan dan pengaturan kembali memori/ingatan.

Gelombang otak Delta menyebabkan otak kita melepaskan Hormon Pertumbuhan (HgH) – suatu hormon anti-penuaan yang alami. Gelombang otak Delta yang berkisar antara 3.4 sampai 3.7 cps juga terlibat dalam ESP ( Extra Sensory Perception).

Pernahkah anda memikirkan seseorang, dan tidak lama kemudian orang bersangkutan menelefon anda? Atau anda seperti mengetahui apa yang akan diucapkan seseorang meskipun mereka belum bercakap? Ini adalah contoh dari gelombang Delta anda ketika aktif.

Gelombang Delta merupakan "suara" bagi fikiran bawah sedar anda.

Gelombang Delta terjadi pada saat anda tidur, tetapi dapat juga aktif selama anda dalam keadaan sedar. Mereka yang dalam keadaan sedar memiliki gelombang Delta yang banyak, cenderung menjadi sangat intuitif. Mereka dikatakan sebagai cenayang mereka sejalan dengan sesuatu yang sepertinya tidak diketahui oleh orang lain.

Penggunaan CD BrainWave Entertainment dan Binaural Beat Frequency menggunakan rangsangan eksternal (mendengarkan compact disc) bertujuan menyelaraskan otak anda masuk ke dalam gelombang otak tertentu seperti yang anda inginkan. melalui beberapa hal tahapan seperti dibawah ini:

1. Pada tingkatan yang paling sederhana, terapi gelombang otak bertujuan untuk menyelaraskan otak anda ke dalam keadaan mental/kejiwaan tertentu (seperti relaksasi) dengan menggunakan suara-suara. Jenis suara yang digunakan disebut dengan "binaural beats" iaitu suara yang diulang-ulang yang dirancang untuk menciptakan gelombang otak frekuensi tunggal, seperti Alfa, dalam otak anda.

2. Pada tingkat berikutnya, terapi gelombang otak menyediakan pola suara yang dirancang khusus yang bertujuan untuk merangsang kombinasi beberapa gelombang otak yang lebih bermanfaat (seperti terapi gelombang otak Alpha-Theta).

3. Pada tingkatan yang paling canggih, program terapi gelombang otak yang dirancang khusus, melatih otak anda untuk menghasilkan kombinasi pola gelombang otak Beta-Alpha-Theta-Delta yang sangat kompleks. Pola gelombang otak jenis ini terdapat dalam otak orang-orang genius kreatif, miliarder, para pemimpin spiritual, cenayang, dan juga para top eksekutif.


MEMPERKENALKAN KEPADA ANDA:
PRODUK BRAINWAVE ANUGERAH AGUNG SPIRITUAL DEVELOPMENT CENTRE
THE POWER OF BRAINWAVE ENTRAINMENT TECHNOLOGY

(Satu-Satunya Dan Pertama Seumpamanya Di Malaysia)

Produk 1:
ANUGERAH AGUNG MIND-SYNC-MONEY MAGNET
(BRAINWAVE TECHNOLOGY)




Anugerah Agung Spiritual Development Centre memperkenalkan kepada anda suatu kaedah untuk mengoptimumkan potensi Money Magnet Diri Anda dengan jalan yang sangat mudah, iaitu dengan memanfaatkan teknologi Saintifik gelombang otak (Brainwave Entrainment Technology+Teknologi Metafizik). Dengan penggunaan yang sangat mudah dan praktikal, Anda akan menemukan manfaat nyata yang dapat anda rasakan dengan cepat.
Hanya dalam masa beberapa minit sahaja anda menggunakan Teknologi Brainwave dengan cepat dan mudah melatih Minda Bawah Sedar anda untuk lebih konsisten menarik lebih banyak rezeki/wang/material/kemewahan kepada anda dalam meningkatkan kuantiti dan kualiti kehidupan anda dalam 24 jam sehari walaupun ketika anda sedang tidur dan dalam sebarang keadaan ekonomi.

MAGNET WANG

Apa yang akan anda dapatkan dari Program Anugerah Agung Brainwave Mind Sync-Money Magnet ini?

• Jadikan fikiran anda sebagai magnet wang dan kekayaan!
• Think and act like a winner!
• Ciptakan kesuksesan anda dengan mudah
• Temukan rahsia jutawan berfikir dan bertindak
• Tingkatkan kreativiti ke level maksimum!
• Booster daya imaginasi dan daya berpikir kreatif
• Berfikir positif bila-bila masa dan dimana saja
• Penuhi semua keinginan anda
• Berfikir sukses setiap saat!
• Menilai situasi persaingan dengan presisi
• Bangkitkan motivasi kuat setiap saat
• Mengatasi rasa bosan dan stress di tempat kerja
• Dapatkan manual exclusive, dll

Rahsia Luarbiasa CEPAT KAYA Dengan Teknologi Saintifik Gelombang Otak(Brainwave)
+Teknologi Metafizik ...
(Teknik Kekuatan Minda Bawah Sedar),
Menjadi "MAGNET WANG"
"Kejayaan,Kesuksesan Kekayaan, Kebahagiaan
Serta Kemewahan Hidup Yang Anda
Impikan Selama Ini Bukan Lagi
Khayalan- Kini ia Adalah
Sebuah KENYATAAN!"


Ketahui Langkah Mudah & Tepat untuk Transformasikan Diri Anda
Menjadi Magnet Wang Dan Menukarkan
Segala Impian Anda Menjadi Kenyataan.
Mendapat Rezeki Yang Berlimpah Ruah
Kini Zaman Kegelapan Anda Telah Berakhir!


Duit dan kekayaan adalah amat berharga dalam kehidupan kita,tetapi yang paling penting adalah rasa gembira dan bersyukur diatas kedua nikmat ini. Menjadi seorang yang kaya is a good thing - persoalannya adalah bagaimana kita melakukannya dan adakah kita gembira dengan apa yang kita lakukan dalam mencapai kekayaan itu.

Seperti kebanyakan orang yang sering merasakan nak buat duit ni susah,Tetapi sebenarnya bila dalam mindset kita dah start dengan rasa ’susah’ ni, memanglah the end result akan jadi ’susah’ jugak. Jadi bagaimana untuk menjadi ‘money magnet’?

Powerful secrets to become a money magnet..

1) Throw the limiting beliefs that’s holding us

Tak semestinya perlu jadi lawyer atau doktor baru boleh jadi kaya. Contoh terbaik adalah billionaire seperti Bill Gates, Dell dan Steve Jobs. Bukanlah maksudnya mengajar seseorang untuk meninggalkan ilmu tetapi untuk memberi kesedaran yang creating money is not as hard as what people are thinking.

Kadang-kadang, untuk mencapai cita-cita, kita perlu menentang arus and it is very important to become aware of dream stealer. Tak payah tunggu orang lain bagi kebenaran untuk kita bertindak menyusuri jalan mendapatkan kejayaan yang kita ingini.

Build the courage within ourselves and pursue our dream of living the way we always dream of. Sedar atau tidak, bila kita passionate about what we are doing, kita akan start to attract money and wealth.

2) Melaburlah atas diri untuk meningkatkan ilmu kewangan dan personal development

Seseorang yang ingin menjadi ‘money magnet’ perlu menguasai teknik untuk mengawal kewangan masing-masing. Seperti kata Jim Rohn, “Work harder on yourself than you do on your job”

3) Ask for what you want - pohonlah apa yang anda ingini

Sekiranya anda mahu duit dan kesenangan hidup, jangan takut untuk memohon kepadaNya. Dia amat mendengar…

Jangan rasa segan silu dan jangan rasa anda tidak mempunyai hak untuk meminta dariNya. Pilihan terletak diatas tangan masing-masing. Kita boleh terus menerus trying to work really hard for money atau berterusan memohon padaNya apa yang kita mahu. Percayalah yang Dia Maha Mendengar dan kita perlu bersedia untuk menerima.

Petunjuk mungkin datang dalam bentuk ilham atau what we call ‘ahha’ moment tapi yang menerimanya perlulah bersedia untuk bertindak dan berusaha untuk menjadikannya realiti.

It is all up to you.

AWAS: Berhati-hati dengan Teknologi yang anda gunakan dan praktikkan dalam Program Anugerah Agung Money Magnet ini. Rahsia ini sungguh hebat dan sangat efektif, ia mampu membuat hidup anda berubah serta merta ke arah Kekayaan dan Kesuksesan jika digunakan sepenuhnya!

Dengan segenap kerendahan hati, saya ingin berkongsi teori tentang energi luar biasa dari Alam Semesta yang dapat ditarik ke dalam diri kita melalui teknik khusus, sangat mudah, sangat ilmiah dan insya Allah langsung dapat dirasakan, menjadi "Magnet Wang", Hidup kita akan berubah dengan sangat cepat. Teknologi ini saya dapatkan dan bahkan saya rasakan sendiri melalui inti pembelajaran ilmu spiritual, teori kekuatan bawah sedar, ilmu fizik Quantum mahupun bukti kedahsyatan hukum daya-tarik, kesemuanya saya gabungkan menjadi beberapa Langkah Mudah. Saya Berani memberi Jaminan Kerana Dengan Program Brainwave Ini, Potensi Alamiah Anda akan Bangkit,Aktif Kekuatan Anda Akan Berlipat ganda, dan Keberuntungan Akan Selalu Bersama Anda.

• Teknik Ini Sangat Ilmiah Kerana Boleh Dijelaskan dengan Ilmu Fizik Quantum dan Hukum Daya-Tarik(Law Of Attraction)
• Dan Saya Berani Memperkenalkan Teknologi Brainwave Ini kepada Anda Semua Kerana Saya Sendiri Telah Merasakan Langsung Kedahsyatan Teknologi Brainwave Ini.

Dengan Program Anugerah Agung Brainwave Money Magnet ini Saya Jamin Anda Akan Menjadi "Magnet Wang" dengan Sangat Cepat, Bahkan Banyak Keajaiban Lain Akan Mengikutinya Secara Automatik sbb :

* Anda akan menemukan jalan sukses dengan cepat (Magnet Wang )
* Anda akan menemukan potensi besar yang ternyata dimiliki
* Anda akan menemukan bidang / karier yang sangat diminati
* Anda akan merasakan kebahagiaan hati yang sangat menyenangkan
* Anda akan sembuh dari sakit dan menjadi lebih sihat
* Anda akan merasa sering beruntung dalam setiap langkah
* Anda akan lebih percaya diriAnda akan lebih dihormati orang banyak
* Buka Aura Automatik
* Sukses, Peluang Kerja Pasti Dalam Genggaman
* Menemukan Peluang Usaha Terdahsyat Dalam Bawah Sedar sendiri
* Meraih Impian TerBesar Fikiran kita

Wow, Banyak Sekali ...

Memang Inilah Kedahsyatan Teknik Kekuatan Minda Bawah Sedar, Anda Benar-Benar Akan Berubah, Nikmati Saja ...

Sangat Ilmiah, Logik, Masuk Akal, Halal, Sangat Mudah & Sangat Cepat Hasilnya...

BONUS SUPER ISTIMEWA:

1) E book Ilmu Kunci Emas Kekayaan Agung Terdahsyat yang Berijazah yang energinya sangat dahsyat & Agung menembus dimensi ghaib kerezekian(telah dibuktikan oleh ribuan anggota Anugerah Agung)

2) E book Panduan Buat Ibu Duit Berijazah Sangat Dahsyat,Berkhasiat Penderas Rezeki,Cepat Kaya,Hidup Sentiasa Berkecukupan,Meraih kesuksesan,Kunci Gerbang Harta Sejati. Menguasai Ilmu Wang Asma Karomah Pamungkas/Wang Bibit / Wang Balik / Ibu Duit (Bil Fuluz). Anda akan dibimbing secara spiritual dan praktikal panduan betul dan tepat serta diijazahkan Kunci Ilmu membuat Ibu Duit Wang Asma’ Karomah Pamungkas,dimana Tanpa melakukan ritual yang sulit kami jamin dalam waktu yang sangat singkat anda sudah mampu membuat wang Asma’ bertuah atas izin Allah semata.

3) E book Money Magnet dan panduan menggunakan Brainwave ini ada disertakan sekali bersama-sama dengan pesanan produk hebat ini!

Jangan menunda dan menunggu lebih lama lagi. Miliki "Produk Dahsyat" yang akan mengubah Hidup Anda sekarang juga!
Sampai jumpa, kita bertemu nanti di puncak sukses!


Salam Sukses

Tiada ulasan:

Catat Ulasan