Sabtu, 13 Februari 2010

MANAGEMENT STRESS

Mengatasi Stress dan Marah
Detail Produk:


Nama Produk: Management Stress
Set Keseluruhan: Brainwave + Ebook petunjuk penggunaan dan Ebook keterangan isi produk.


Keterangan:

Pernahkah Anda mendapati wajah anda terlihat tidak menarik seperti hari-hari sebelumnya? Pernahkah Anda merasa krisis percaya diri dengan sebab yang tidak jelas? Mengalami keletihan kronik? Merasa sulit untuk tersenyum? Merasa begitu sensitif dan mudah marah? Tidak mempedulikan penampilan seperti biasanya? Mengalami kemunduran dalam pergaulan? Sulit berkonsentrasi pada pelajaran atau pekerjaan?

Itu ertinya Anda sedang stress.

Apakah yang dimaksudkan dengan stress?

Stress adalah reaksi tubuh terhadap situasi yang kelihatan berbahaya atau sulit. Stress membuat tubuh untuk memproduksi hormone adrenaline yang berfungsi untuk mempertahankan diri. Stress merupakan bahagian dari kehidupan manusia. Stress yang ringan berguna dan dapat memacu seseorang untuk berfikir dan berusaha lebih berfikir dan berusaha lebih cepat dan keras sehingga dapat menjawap tentangan hidup sehari-hari. Stress ringan boleh merangsang dan memberikan rasa lebih berghairah dalam kehidupan yang biasanya membosankan dan rutin. Tetapi stress yang terlalu banyak dan berterusan, bila tidak ditanggulangi, akan berbahaya bagi kesihatan.

Stress adalah perasaan tertekan, perasaan tertekan ini membuat orang mudah tersinggung, mudah marah, konsentrasi terhadap pekerjaan menjadi terganggu. Keadaan persekitaran menjadi sumber stress bagi seseorang, kerana kemahuan,keinginan atau target tertentu dan konflik-konflik yang lainnya boleh menimbulkan stress.

Gejala-gejala :

• Menjadi mudah tersinggung dan marah terhadap teman, keluarga dan kolega.
• Bertindak secara agresif dan defensif.
• Merasa selalu lelah.
• Sukar konsentrasi atau menjadi pelupa.
• Palpitasi atau jantung berdebar-debar.
• Otot-otot tegang.
• Sakit kepala, perut dan diare.

Komplikasi :

• Tekanan darah tinggi dan serangan jantung.
• Sakit mental, hysteria.
• Gangguan makan seperti hilang nafsu makan atau terlalu banyak makan.
• Tidak boleh tidur (insomnia).
• Migrain/kepala pusing.
• Sakit gastrik.
• Serangan asma yang tambah berat.
• Ruam kulit.
• Dll

Meningkatnya keinginan dan keperluan hidup akan sesuatu yang lebih baik, menyebabkan individu berlumba-lumba untuk memenuhi keperluan yang diinginkannya. Tapi pada kenyataannya sesuatu yang diinginkan tersebut kadangkala tidak dapat tercapai sehingga dapat menyebabkan individu tersebut bingung, mengelamun hingga mengakibatkan stress.

Stress yang terjadi pada setiap individu berbeza-beza bergantung pada masalah yang dihadapi dan kemampuan menyelesaikan masalah tersebut. Jika masalah tersebut dapat diselesaikan dengan baik maka individu tersebut akan senang dan tenteram, sedangkan jika masalah tersebut tidak dapat diselesaikan dengan baik dapat menyebabkan individu tersebut marah-marah, frustasi hingga depresi.

Banyak teori dari berbagai sudut pandang mengenai stress. Doktor mengatakan stress adalah tegangnya sel-sel rafat yang boleh menyebabkan timbulnya berbagai penyakit. Psikolog mengatakan stress adalah awal dari berbagai gangguan mental. Kemudian kami di Anugerah Agung mengatakan, stress terjadi kerana otak kita memproduksi gelombang otak yang terlalu tinggi, frekuensi high beta atau kadangkala sedikit lebih tinggi di atas beta. Selama otak kita dalam gelombang itu, jangan pernah berharap boleh santai, apalagi untuk mendapatkan solusi atau idea cemerlang untuk menyelesaikan persoalan. Kerana kita tahu, kreativiti ada pada getaran gelombang alfa dan teta.

Kalau kita sudah mengetahui bahawa stress hanyalah situasi keadaan naiknya gelombang otak, maka dengan teknologi Saintifik & Metafizik gelombang otak Anugerah Agung ini kita dapat dengan mudah mengatasi stress. CD Bebas Stress ini bukan hanya untuk anda yang sedang mengalami stress, CD ini sangat baik bagi anda yang ingin menghindari dari stress, agar anda boleh bekerja/belajar lebih efektif, dan mudah memunculkan idea atau solusi masalah pada ketika/sewaktu tertekan (terburu-buru, situasi berbahaya,memerlukan membuat keputusan dengan cepat dsb).

Brainwave Gelombang Otak ini memang didesain untuk mengatasi stress. Tetapi menurut pengalaman orang-orang yang menggunakannya (termasuk anggota Anugerah Agung), Brainwave ini mengurangi tahap kemarahan. Hal ini kerana orang yang perasaannya tenang, maka dia tidak mudah terpancing untuk marah. Orang kalau fikirannya sedang berserabut (stress), kemudian ada yang mengganggu dia pasti mudah marah.

Mendengarkan Brainwave ini minimum 1 kali dalam seminggu telah tebukti mampu menjaga perasaan anda tetap stabil. Kita bisa dengan mudah mengendalikan rasa marah. Kita bisa menyelesaikan masalah apapun dengan kepala dingin, tenang, tanpa marah dan stress.

Aplikasi ANTI STRESS sangat membantu Anda yang sering mengalami tekanan mental / stress. Bagi Anda yang sering bekerja dibawah tekanan yang dapat berpotensi menimbulkan stress, gunakan aplikasi ANTI STRESS ini yang dapat membuat otak Anda lebih tahan terhadap serangan stress. Selain itu aplikasi ini dapat digunakan pada penderita stress akibat masalah lain. Dengan berkurang / hilangnya stress pada diri Anda akan membuat fikiran lebih tenang, rileks, sehingga dapat berfikir dengan lebih objektif dan terhindar dari penyakit-penyakit yang diakibatkan oleh stress.

Salah satu pengubatan yang terbukti dapat menurunkan stress adalah dengan cara meditasi (lihat penjelasan di produk kami yang berjudul ANUGERAH AGUNG BRAINWAVE SUPER GRAND MASTER MEDITATION). Namun bagi Anda yang tidak suka meditasi, aplikasi ANTI STRESS ini merupakan solusi yang tepat.

BAGAIMANA CARA MENGGUNAKANNYA ?

Dalam setiap pembelian aplikasi ini Anda akan memperoleh 1 Produk Brainwave yang berisi file aplikasi beserta petunjuk pemakaiannya. File yang berisi di Brainwave tersebut dapat diputar di CD Player, CD/DVD-ROM di komputer, atau dapat di copy ke dalam MP3, MP4, MP5 HP yang mempunyai player MP3, iPod, dan lain-lain.

Cara penggunaannya juga sangat mudah & praktikal:

• Ambil sikap santai, relax dan nyaman dengan cara berbaring, atau duduk. Lepaskan semua ketegangan anda sejenak.
• Dengarkan aplikasi tersebut melalui headphone. Harap diperhatikan posisi headphone jangan sampai tertukar, headphone yang digunakan untuk telinga kanan (Right) harus dipasang di telinga kanan dan headphone untuk telinga kiri (Left) harus dipasang di telinga kiri pula. Sebetulnya mendengarkan dengan speaker juga dapat dibenarkan kerana aplikasi ini dibuat dengan “Isochronic Technology”, namun Kami menyarankan menggunakan headphone untuk hasil yang lebih optimum.
• Aturlah dengan volume yang selesa di telinga Anda, tidak perlu terlalu kuat.
• Waktu untuk mendengar Brainwave ini yang Terbaik adalah pada malam hari atau 30 minit sebelum tidur

Tiada ulasan:

Catat Ulasan